čtvrtek 2. srpna 2012

Fotokniha - jak si pěkně uchovat vzpomínky

Poprvé myšlenka na fotoknihu přišla do mé hlavy, když jsem vytvářela klasické fotoalbum z fotografií, které jsme den předtím s Jirkou nafotili na jejich svatbě a den poté jsme jej chtěli předat jako svatební dar. :) Řeknu vám, že jsem si tenkrát před rokem předsevzala docela velkou věc. Ale zvládlo se to - za cenu dvou velmi pozdních odchodů do postele. Jednak jsem musela narychlo vybrat fotky ze dvou foťáků, rozmyslet si rovnou rozložení snímků do alba, protože tam byly fotografie třech velikostí. Ráno jsem musela vstát brzy, abych to všechno dovezla do Prahy, kde to odpoledne Jirka vyzvedl a dovezl domů. Pak jsem mohla začít tvořit... No, zkrátím to - takové klasické fotoalbum vyjde na spoustu peněz (zvlášť pokud to chcete express jako my), dá to spoustu práce... a ve výsledku to stejně nikdo příliš neocení. :) Když jsem se plácala s fotkama, ořezávala je na řezačce, říkala jsem si, jak musí být pohodlné tohle všechno dělat na počítači s pomocí automatického programu...

Střih. O asi třičtvrtě roku později jsem na Slevíně.cz náhodou narazila na voucher na fotoknihu za super výhodnou cenu. No, nekupto. :) Velmi výhodná cena, sleva 75%, není co řešit... Jirka bude mít v dubnu svátek, tak do toho půjdu, alespoň budu mít splníno v předstihu, myslela jsem si. :)

Sleva 75% :)

Fotoknihy od firmy Bontia se dají tvořit v jednoduchém prográmku, který si lze stáhnout na jejich stránkách. Prý jednoduché ovládání, automatické vkládání fotografií, jednoduchá práce s úpravami fotek a textu. Jo, vypadalo to dobře. I některé obrázky s hotovými fotoknihami byly zajímavé, tak jsem si řekla "jdu do toho". A ještě ke všemu jsme to všechno chtěla udělat tajně... i když to šlo docela těžko v našem bytě, ale snad se mi to docela dlouho dařilo. :D

Ukázka hotových fotoknih Bontia

Teda bylo to horší, než bych si kdy myslela... každý den jsem si říkala, že nikdy víc tohle teda dělat nebudu... No, jak vidíte na obrázku níž, tak jsem to samozřejmě zase nedodržela. :)) Ono totiž vyrábění fotoknihy Anglie 2010 zabralo neskutečně moc času - ale dovolila bych si vás upozornit, že si za to můžu sama, protože jsem si celou fotoknihu udělala "sama" bez použití toho výhodného automatického vyplňování a nějakých šablon. Ještě ke všemu jsem k tomu psala rozsáhlý text. No, pecka. :) Nakonec jsem to nějak zvládla, i když poslední víkend byl maso a už nešlo utajit, co to dělám u toho počítače od brzkého rána, přes oběd atd. :) Ale i tak to stálo za to! Na stránkách Bontia.cz se píše, že fotokniha bude vypadat jako obrazové publikace z knihkupectví a něco na tom bude. Velikost knihy je o malinko větší než A4, počet stran 80, kvalitní tisk, pevné desky, pěkné barvy i papír... Takže až zase někde bude akce, vřele doporučuji. :) 

Minulý týden přibyla 48 stránková sestřička Jižní Morava 2010 a 2011, která se mimochodem neméně povedla. :)

Anglie a Jižní Morava

Na pár obrázcích jsem vám dovolila nakouknout do obsahu fotoknih, abyste alespoň trochu získali představu o tom, jaká to asi byla piplačka to tam jakžtakž inteligentně poskládat. :)

Anglie - obrázky z botanické zahrady v Londýně

Dvoustrana z měst Chester a Lancaster

Jižní Morava - Mikulov

... a dvoustrana z Bořetic

A jako třetí na světě bude České Švýcarsko a okolí, vyvedené opět na 80 stranách. I když tahle sestřička je teprve v plenkách. :) Ale troufám si už předem tvrdit, že v ní bude méně textu a více obrázků. Však jsme toho za těch našich X výprav nasbírali docela dost. :) Ještě mě napadá jedna poznámka ke komunikaci s pracovníky firmy - pracují tam ochotní lidé, kteří se snaží vždy pomoci a vyhovět (přešvihla jsem totiž o nějakou dobu platnost kuponu, ale i tak to prošlo bez problémů, takže díky, že existují lidé na svých místech :). Možná existují lepší firmy s lepší kvalitou... Ale já je teda hledat nehodlám, protože jsem spokojená. :)

Nástřel fotoknihy České Švýcarsko

Co vy? Máte s fotoknihami nějaké zkušenosti? Líbí se vám? Nebo se něco nepovedlo? ... Piště do komentářů, jsem zvědavá. ;)


Další informace:
- ozkoušené Bontia

8 komentářů:

  1. Lenko, mně se to všechno moc líbí.
    Míla

    OdpovědětVymazat
  2. Já jsem vytvořila již několik fotoknih v tomto programu a jsem 100% spokojená. kvalita je super. Já si napřed všechny stránky připravuji ve Photofiltru a takto připravené vložím do programu Bontia. teď zrovna dělám svatební knihu. Doporučuji všem, kdo ještě váhá začít tvořit. sampa

    OdpovědětVymazat
  3. Mně to čeká. Musím to zvládnout do 15. října a hned dvě. Jen teď sebrat tu sílu!!! :(

    OdpovědětVymazat
  4. Haló, haló, cestovatelé, kde se touláte? Chci další článek....teď hned:-))))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi

    1. Další článek od Lenky nebude, toulá se v jiném prostoru. 15. září 2012 zemřela. (O své nemoci se zmínila 9. dubna.)
      Píše se mi to moc těžko. Ale chci, abyste to věděla a myslela na ni a na Jirku - tuláka po Lence.
      Míla

      Vymazat
  5. Kdo by byl rekl, ze nakonec ty knihy budou vzpominky hlavne na ni....chybis nam vsem segra, moc:((((

    OdpovědětVymazat
  6. Pekny fotky a povidani. Na tenhle blog jsem narazil uplnou nahodou a chtel jsem si ho pridat do bookmarku. Zivot je pes.

    OdpovědětVymazat
  7. Díky za recenzi. Foto knihy jsou báječná záležitost..Já přešvihla o týden voucher od FotoMagica, tak jsem zvědavá, jak se zachovají. Znovu to platit nehodlám.

    OdpovědětVymazat

Díky za komentář, thank you for your comment! :)