sobota 24. prosince 2011

Přípravy na Štědrý večer :)

Štědrý den se přiblížil... a s ním i přemýšlení, čím vlastně ozdobíme stromeček. Koupila jsem v minulých týdnech pár ozdob - nejlepší byly z dřevěných hoblin, ty mám teď nejraději... Ale nebylo jich moc, tak jsem jako každoročně musela nasušit pár pomerančů - ale letos to bylo poprvé na vlastní. :) ... Ale ke zdobení stromku došlo až v noci z 23. na 24. prosince a to bych malinko předbíhala.

Sušení pomerančů (foto: Lenka)

Ve čtvrtek 22. prosince jsme se synovcem a maminkou šli koupit kapra na dobříšské sádky. :) V igelitce jsme si přinesli tohoto skoro tříkilového fešáka, který se na čas zabydlel v naší vaně. Každý rok je mi pak líto, že musím "naše" kapříky jíst. Ach jo, ale co se dá dělat... Proto jsme si ho koupili, že jo. :)

Kapr (foto: Lenka)

Stromeček jsem koupila až v pátek dopoledne na stromkové farmě ve Skalici u Nečíně. Prý by měl vonět dlouho a neopadávat. Tak jsem zvědavá, jak dlouho to vydrží. :) Zdobila jsem ho v noci před Štědrým dnem, kdy jsem si hrála s jehlou a všemožnými věcmi a snažila jsem se vytvořit nějaké ozdoby. Většinou jsou to takové, které se dají použít jenom jeden rok... Mouční moli by je jinak úplně rozežrali. :) Udělala jsem třeba řetěz z buráků, kousků kůry z mandarinky, brusinek a sušených kokosových kousků. Zvlášť efektní je kombinace kokosu a brusinek, tak jsem to zopakovala ještě u pár dalších ozdob. Škoda, že jsem neměla více času, měla jsem totiž v plánu ušít ještě z červeného, bílého a černého filcu nějaké ozdoby. Tak třeba jindy. :)) Ještě perníčky, několik slaměných ozdob od mámy, hvězdičky z proutí... A je to. :)

Vánoční stromeček (foto: Jirka)

O zběsilém úklidu na Štědrý den raději pomlčím. ;) Odpoledne jsme byli s babičkou na hřbitově, pěkně jsme se vyvětrali... respektive ten chladný vítr nás pěkně vyvětral, takže jsme byli rádi, že jsme se mohli vrátit domu do tepla. Pak jsme už jenom připravili cukroví na talíř... a prostřeli slavnostní stůl. K jídlu byla klasika našich posledních několika let - vinná klobáska (letos novinkově doplněná o hrášek na másle), krémová rybí polévka a variace řízků (našly by se tam rybí, kuřecí i vepřové :) s bramborovým salátem.

Cukroví (foto: Jirka)

Stůl těsně před večeří (foto: Lenka)

A pak zazvonil zvonec... a nebyl pohádky konec, ale přišel Ježíšek. :)) A tradičním hezkým zakončením byl malý balkonový koncert - soused každý rok v deset hodin na saxofon hraje Tichou noc. To je opravdu krása. :)

Krása ale nebyla, že mě začínalo bolet v krku... Jirkovi nebylo dobře už asi dva dny. Před půlnocí jsem se ještě vypravila na půlnoční mši svatou, ale musím se přiznat, že jsem odtamtud odešla dříve, protože mi začínala být zima. Jo a to bolení v krku se postupně trochu rozšířilo a bacily se mě drží ještě teď - píšu to až po novém roce! Už to začíná být vážně otrava... 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za komentář, thank you for your comment! :)